Site-navigatie

Ombudsman onderzoekt klachtenbeleid bureaus jeugdzorg

Nieuwsbrief Jeugd NJi – 21 juli 2009 – De Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, gaat zich buigen over de kwaliteit van de klachtenbehandeling bij bureaus jeugdzorg. Uit de klachten die de ombudsman krijgt over de bureaus blijkt dat er verschillen zitten in waarover geklaagd kan worden, wie een klacht kan indienen en hoe een klacht wordt behandeld. De ombudsman vindt dat die verschillen er niet horen te zijn.

Brenninkmeijer gaat kijken hoe de bureaus jeugdzorg in Zuid-Holland, Gelderland en Noord-Brabant omgaan met klachten. Zo wil hij vaststellen wat een klager minimaal mag verwachten van bureau jeugdzorg en hoe de bureaus klachten op een behoorlijke manier kunnen behandelen. Hij hoopt dat zijn onderzoek bijdraagt aan een betere klachtbehandeling bij alle bureaus. De ombudsman wil aan het einde van het jaar een rapport uitbrengen over zijn bevindingen.
Meer informatie: Bericht ombudsman
Bron: De Nationale ombudsman; ANP

Nederlands Jeugd instituut