Site-navigatie

Goede leerkracht schept veilige leeromgeving

Nieuwsbrief Jeugd NJi – 1 juni 2010 – Leerkrachten die goed kunnen omgaan met kinderen met gedragsproblemen, kijken niet als eerste naar de individuele behoeften van die kinderen, maar scheppen eerder een positieve en veilige leeromgeving. Dat blijkt uit onderzoek van René Reumerman, die daarop op 9 juni promoveert aan de Universiteit van Amsterdam.

Dat blijkt uit onderzoek van René Reumerman, die daarop op 9 juni promoveert aan de Universiteit van Amsterdam. Hij onderzocht de verschillende manieren waarop leerkrachten omgaan met kinderen met gedragsproblemen. Leerkrachten die goed kunnen omgaan met leerlingen met gedragsproblemen blijken hun oordeel over die leerlingen op te schorten. Ook kunnen ze goed communiceren met de leerling, met de klas, met ouders, collega’s en deskundigen. Ze schromen bovendien niet om hulp te bieden of te zorgen dat er hulp komt.
Bron: Universiteit van Amsterdam

Nederlands Jeugd instituut