Site-navigatie

Cliënten tevreden over Generiek Gezinsgericht Werken

Nieuwsbrief Jeugd – Nederlands Jeugdinstituut
Cliënten van Jeugdbescherming Regio Amsterdam gaven hun gezinsmanagers in 2014 gemiddeld een 7,5 voor hun werkwijze, blijkt uit cliënttevredenheidsonderzoek. Ouders en kinderen zijn tevreden over de communicatie en de bereikbaarheid van de hulpverleners.
Jeugdbescherming Regio Amsterdam werkt sinds 2011 volgens het principe één gezin, één plan, één gezinsmanager bij gezinnen met en zonder kinderbeschermingsmaatregel: het Generiek Gezinsgericht Werken (GGW). Dat wordt duidelijk gewaardeerd door de cliënten. Ouders en kinderen zijn tevreden over het feit dat ze serieus worden genomen, dat de gezinsmanager betrokken is, hen aandacht geeft en doorzettingsvermogen heeft en dat ze voldoende uitleg krijgen bij iedere stap in het plan. De hulpverleners zijn buiten kantooruren goed bereikbaar, sommige ook via een app. Cliënten zijn minder positief over de wachtlijst en ook de overdracht tussen de managers onderling kan beter.
In totaal zijn er 1.176 cliënttevredenheidsonderzoeken ingevuld. Sinds de invoering van GWW in 2011 is het aantal ondertoezichtstellingen gedaald met 50 procent en het aantal gedwongen uithuisplaatsingen met 60 procent. JBRA won op 27 januari mede dankzij de ingevoerde werkwijze ook de prijs voor de Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2014.
Bron: Jeugdbescherming Regio Amsterdam (JBRA)

Nieuwsbrief Jeugd – Nederlands Jeugdinstituut
Cliënten van Jeugdbescherming Regio Amsterdam gaven hun gezinsmanagers in 2014 gemiddeld een 7,5 voor hun werkwijze, blijkt uit cliënttevredenheidsonderzoek. Ouders en kinderen zijn tevreden over de communicatie en de bereikbaarheid van de hulpverleners.
Jeugdbescherming Regio Amsterdam werkt sinds 2011 volgens het principe één gezin, één plan, één gezinsmanager bij gezinnen met en zonder kinderbeschermingsmaatregel: het Generiek Gezinsgericht Werken (GGW). Dat wordt duidelijk gewaardeerd door de cliënten. Ouders en kinderen zijn tevreden over het feit dat ze serieus worden genomen, dat de gezinsmanager betrokken is, hen aandacht geeft en doorzettingsvermogen heeft en dat ze voldoende uitleg krijgen bij iedere stap in het plan. De hulpverleners zijn buiten kantooruren goed bereikbaar, sommige ook via een app. Cliënten zijn minder positief over de wachtlijst en ook de overdracht tussen de managers onderling kan beter.
In totaal zijn er 1.176 cliënttevredenheidsonderzoeken ingevuld. Sinds de invoering van GWW in 2011 is het aantal ondertoezichtstellingen gedaald met 50 procent en het aantal gedwongen uithuisplaatsingen met 60 procent. JBRA won op 27 januari mede dankzij de ingevoerde werkwijze ook de prijs voor de Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2014.
Bron: Jeugdbescherming Regio Amsterdam (JBRA)

Nederlands Jeugd instituut